Iets bestellen online is, voor de meeste mensen, iets leuks om te doen. Het pakketje binnenkrijgen is dan ook niet niks. Extra leuk is het wanneer het pakketje er leuk uitziet en niet aankomt is een ietwat saaie envelop of doos. Een specialere verpakking geeft een persoonlijker gevoel. Kopen bij kleine ondernemingen geeft dit ook. Daarom is een verpakking misschien wel even belangrijk als wat erin zit. In deze blog staat precies uitgelegd wat hier precies mee wordt bedoeld.

Stap 1

Al proberen we het niet, een mens kijkt naar het uiterlijk. Zo werkt het ook bij pakketjes. Een net uiterlijk maakt mensen geïnteresseerd over wat er in het pakketje zit. Daarnaast komt het terug op het punt wat al eerder genoemd was: het geeft een leuk gevoel om een pakketje met een nette, leuke verpakking binnen te krijgen. Hierop worden mooiere dozen sneller bewaard en misschien wel hergebruikt. Door de naam van het bedrijf op de doos te verwerken, kan dit zorgen voor gratis reclame.

Bescherming

Eigenlijk begint een verpakking bij bescherming. Daar is het nu eenmaal voor. Een goede verpakking zorgt ervoor dat de spullen erin niet stuk gaan of lelijk worden. De items horen dus goed strak te zitten in de verpakking. Ook de buitenkant van de verpakking hoort mooi te blijven. Dit is niet altijd even makkelijk wanneer het heen en weer wordt gegooid in de post. Goed afgewerkte randen op een doos zorgen ervoor dat deze minder beschadigen.

Milieubewust

Uit onderzoek is gebleken dat veel kopers letten op de milieubewustheid van de verpakking. In vorige jaren is het naar voren gekomen dat er veel verpakkingen zijn die, bijvoorbeeld, gebruik maken van bubbeltjes plastic wanneer dit eigenlijk niet nodig was. Consumenten letten hier steeds meer op. Het is dan ook een taak van de verkoper om de verpakking zo milieuvriendelijk mogelijk te maken, wat verschillende dingen betekent voor verschillende mensen. De meeste kartonnen verpakkingen bestaan voor 95 procent tot 100 procent uit gerecycled papier. Let er we op dat dit papier lokaal wordt gekocht, anders zal het milieuvriendelijk- gezien weinig nut hebben.

Standaarddozen

Een handige tip voor verkopers: koop standaarddozen in, in een aantal verschillende maten. De maten liggen aan de grootte van de producten die verkocht worden. Standaarddozen zijn makkelijker en goedkoper om in te kopen en fijner om op de bergen dan allerlei verschillende maten dozen. Let er wel op dat er items zullen zijn die niet precies in een doos passen. Deze zullen iets van opvulling nodig hebben, wat ook ingekocht hoort te worden. Dozen bestellen is eenvoudig om te doen op sites zoals Vermeij. Zij hebben grotere en postdoosjes, iets voor alles wat verkocht kan worden.

Dus, kortom, is de verpakking bijna even belangrijk als de inhoud van een pakket. Door het persoonlijker te maken, voelen consumenten zich fijner en zijn zij sneller geneigd om nog eens het product te kopen. Een verpakking persoonlijk maken, kan bijvoorbeeld door het hebben van bedrukte dozen. Hier staat dan de naam van het bedrijf op.

Geef een antwoord