Misschien heb je het al eens meegemaakt. Je probeert een bedrijf te bereiken met een dringende vraag, maar je staat minuten in de wacht. Soms gooi je de hoorn en maar gewoon op, omdat je geen zin hebt om zo lang te moeten wachten. Niks is natuurlijk vervelender dan dit. Als bedrijf is het belangrijk om goed bereikbaar te zijn voor je klanten. Je klanten wil je immers niet kwijt en moet je altijd te woord kunnen staan. Je moet er dus voor waken dat klanten minstens een half uur naar een vervelend wachtmuziekje moeten luisteren, voordat ze een medewerker kunnen spreken. Sommige bedrijven hebben niet de middelen om een telefoniste aan te nemen en andere medewerkers zitten vaak in vergaderingen waardoor ze niet bij de telefoon kunnen. In zulke gevallen is het slim om een externe telefoniste neer te zetten, waardoor klanten wel makkelijk in contact kunnen komen met het bedrijf. Dit kun je doen door een telefoonservice in te schakelen. In dit artikel vertellen we je alles wat je moet weten over een telefoondienst.
Wat is een telefoonservice?
Je kan natuurlijk niet blind een telefoonservice uitkiezen, zonder dat je precies weet wat dit inhoudt. Ze representeren immers wel je bedrijf, dus je wilt weten of het goed zit. In het kort is een telefoondienst een soort externe telefoniste die je inschakelt wanneer je zelf niet de telefoon kunt opnemen. Je kunt dit in de praktijk via verschillende regelingen doen. Zo kun je bijvoorbeeld afspreken met de telefoonservice dat je de telefoon automatisch door schakelt wanneer je zelf niet in de gelegenheid bent deze op te nemen. Je kunt dan op een knop drukken voordat je bijvoorbeeld een vergadering in gaat. Je kunt ook met een telefoonservice afspreken dat de telefoontjes automatisch worden doorgeschakeld, als deze drie keer over is gegaan en niet wordt beantwoord. Door het inschakelen van zo’n telefoonservice ben je er dus zeker van dat de telefoon nooit onbeantwoord blijft en dat je klanten altijd te woord worden gestaan.
De voordelen van een telefoonservice
Zoals eerder al genoemd zorgt een telefoonservice er voor dat alle klanten iemand aan de telefoon krijgen. Hierdoor zal de klantvriendelijkheid van je bedrijf natuurlijk stijgen. Een ander voordeel is dat je niet je eigen personeel in hoeft te huren om de telefoon op te nemen. Het kiezen voor een telefoonservice is dus een stuk voordeliger. Je hebt dan natuurlijk ook niet te maken met bepaalde verzekeringen die je voor de telefoniste anders zou moeten betalen.